Na warsztatach o strategii rozwoju i promocji turystyki wędkarskiej

Na warsztatach o strategii rozwoju i promocji turystyki wędkarskiej

12.07.2019
W dniu 10 kwietnia 2019 roku w Centrum Konferencyjnym Zamek w Szczecinku odbyły się warsztaty, których celem jest opracowanie „Strategii rozwoju i promocji turystyki wędkarskiej na terenie powiatu szczecineckiego na lata 2020-2025”. Uczestniczyli w nich użytkownicy rybaccy wód, gestorzy branży turystycznej, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, straży rybackich, a także instytucji i stowarzyszeń w sposób pośredni lub bezpośredni związanych z turystyką, ekologią, wodą i wędkarstwem. Łącznie, w dwóch panelach, udział wzięło 30 osób. Było to pierwsze tego typu spotkanie robocze. Do zakończenia pracy na strategią będzie ich jeszcze pięć.
Warsztaty te odbyły się dzięki dofinasowaniu otrzymanemu z Ministerstwa Sportu i Turystyki, o które aplikowała Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna. Finalny dokument ma pokazać słabe i mocne strony tego rodzaju turystyki w naszym powiecie. Jego efektem końcowym będzie także określenie kierunków działania, które z wędkarstwa, wykorzystującego naturalny potencjał naszego regionu, stworzą markę turystyczną, rozpoznawalną i identyfikowalną nie tylko w Polsce, ale również poza granicami naszego kraju.
Jednym z celów strategicznych prowadzonych przez SzLOT działań jest wydłużenie sezonu turystycznego, a wędkarstwo jest elementem mającym temu służyć.
Warsztaty prowadził Marek Migdal, prezes Forum Turystyki Regionów oraz dr Zbigniew Głąbiński z Katedry Turystyki i Rekreacji Uniwersytetu Szczecińskiego.

 

Polub naszą stronę na Facebooku
i dołącz do wciąż rosnącego grona czytelników na Pomorzu!

inf. SzLOT